reklama

Prvé dojmy z modelingovej cesty do Taipei

Vyrazili sme na dva mesiace do neznáma. Po 12 hodinovom lete sme konečne dorazili na miesto určenia a začali spoznávať tamojší život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

10.7.2015

Síce som nakoniec zaspala ale zobudila som sa asi o pol hodinu. Posledné štyri hodiny letu sa mi pokazil alebo zasekol ten tablet, na ktorom v lietadle môžete pozerať filmy, hrať hry, počúvať hudbu. Tak som dve hodiny len tak sedela a rozmýšľala či to poviem letuške. Zakaždým, keď nejaká išla okolo tak som sa už už nadýchla, že jej to predsa len poviem ale nikdy som sa neodvážila. Tak som sa zmierila s pokazeným tabletom a snažila sa zaspať. Nešlo to. Tak som asi celú večnosť strávila pozeraním sa na plánik cesty, ktorý svietil na obrazovke môjho spolusediaceho. Ujo sediaci vedľa mňa bol milý a podelil sa so mnou o informáciu, že práve je na Taiwane tajfún a my za pár hodín pristaneme priamo doňho. Keď sme začali pristávať začali hrozné turbulencie. Väčšinou sa vôbec nebojím lietania ale teraz som sa vážne bála. Keď sa však nakoniec naše lietadlo dotklo zema, tak som si konečne vydýchla. Prišla pasová kontrola, mali celkom problém s naším dvojmesačným pobytom, tak nás trošku zdržali. Napokon sme sa predsa len ocitli v letiskovej hale, kde s tabuľkou čakal už len jediný človek. Mal na tabuľke napísané MSKAT/BAELLA. Čiže sme si s Katrou neboli celkom isté, čo tým chcel básnik povedať. Viezol nás cez mesto a my sme udivene pozerali na miesto, ktoré sa na dva mesiace stane naším prechodným domovom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taxikárovi zazvonil telefón, zamrmlal čosi po čínsky a podal nám ho. V telefóne sa mi ozvala akási Dora z agentúry FMI a povedala mi, že dnes sa nepracuje kvôli tajfúnu a potom je víkend, takže máme tri dni na aklimatizáciu a do agentúry máme prísť až v pondelok ráno. Viezli sme sa ďalej mestom a o Taiwane je známe, že dopravné predpisy nepozná takmer nikto a jazdia tu ako blázni. Videli sme prvú autonehodu. Celkom ma to poznačilo, keďže sme boli na Taiwane iba pár hodín. Auto sa zrazilo s najpoužívanejším taiwanským dopravným prostriedkom – skútrom ale účastníci nehody sa po chvíľke postavili, oprášli skúter a pokračovali ďalej v ceste, to ma celkom upokojilo. Asi po hodine cesty sme prišli pred náš byt. Ujo na recepcii nám iba na ruke ukazál päť prstov a zapol výťah. Na piatom poschodí bolo mnoho dverí a my sme netušili, ktoré sú naše. Zvonili sme na viacero ale nikto nám neotváral. Našli sme iba jedny odomknuté dvere... Nikto tam nebol resp. nikto nebol hore, všetci spali. Jediné život pripomínajúce tvory boli šváby. Tak sme si sadli na pohovku a čakali, kým sa niekto zobudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krátko na to sa zobudila Jovile, dievča z Litvy. Zoznámili sme sa a my sme jej nedočkavo začali klásť naše otázky. Vravela nám aké je to tu hrozné, že nemá žiadne joby, že mesto je otrasné a že chce ísť domov, lebo tu iba stráca čas. To ma teda moc nepotešilo. Potom sa zobudilo aj druhé dievča – Hanah, z Brazílie. Tá bola omnoho optimistickejšia. Vravela, že jej snom odmalička je byť modelkou. Z Brazílie odišla začiatkom apríla a strávila 3 mesiace v Tokiu, odkiaľ sa presunula sem. Čakali by ste, že potom sa vráti naspäť domov do svojej zabehnutej rutiny? Nie. Domov sa nechystá vrátiť skôr ako vo februári. Plánuje ísť ešte do Hongkongu, Singapuru, Shanghai a hocikam v Ázií kam ju pošlú. Má 17 rokov. Celkom odvážne staviť všetky karty na modeling, skončiť školu a dúfať, že sa vám bude dariť v tak nestálom biznise. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S Katrou sme boli veľmi unavené, keďže sme boli zvyknuté o takom čase sladko spať. Vstali sme o tretej poobede. Raňajkovali sme o piatej a večerali o ôsmej. Počas dňa sme sa zoznámili s ostatnými osôbkami zdieľajúcimi náš byt. Jedna z nich bola Češka – Natalie. Tiež nám vravela, že chce ísť domov, lebo za celý mesiac, ktorý tu strávila nemala žiaden job. Takže sme s Katrou ostali celkom vystrašené.. Zvyšok dňa sme strávili rozprávaním sa a čakáním na to, čo príde. Prvý deň zo 68 je preč, tak uvidíme ako sa to vyvinie. 

Michaela Hanušiaková

Michaela Hanušiaková

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje meno je Michaela a rada by som sa s vami podelila o moje zážitky z Taiwanu, kde sa práve nachádzam. Dúfam, že nájdete niečo, čo vás zaujme! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu